loading...
AHAN
SAEGHE بازدید : 23 یکشنبه 19 آبان 1398 نظرات (0)

 

 

روش براق کردن فلز استیل

ورق استیل براق 

درمیان ورق های فولادی ورق استیل به علت مزایای بسیار زیاد در کنار متناسب بودن قیمت ورق همچنین وزن ورق از محبوبیت خوبی در بین صنعتگران برخوردار است از همین رو دامنه کاربرد گسترده ای نیز دارد. 

استیل از آن جهت که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی داشته باعث شده در مصارفی از جمله لوازم پزشکی یا ظروف آشپزخانه همچنین در صنایع غذا و دارو مورد استفاده واقع شود. به علاوه استیل مقاومت بالایی در برابر گرما داشته و در مقابل حرارت منعطف نمی شود، کج نمی شود  و رنگ آن به مدت بسیار بالایی کارایی خود را حفظ می کند از دیگر موارد کاربرد استیل می توان به استفاده در ساخت لوازم آشپزخانه، شیرآلات، سماور، نرده، کمد، میز و صندلی، لوستر، آباژور، وسائل تزیینی و زیورآلات و ... توجه کرد..

ممکن است گاهی شما هم به عنوان مصرف کننده ورق استیل بعد از مدتی استفاده با مشکل کدر و تیره شدگی این محصولات روبرو شوید. باید بگوییم مشکل حادی نبوده و تنها با چند راه حل ساده که در این مقاله به آن پرداخته شده می توان وسیله استیل خود را تمیز و براق کرد و مجدد از آن استفاده نمایید..

روش های براق کردن استیل

برای تمیز و براق کردن ورق استیل شیوه های متفاوتی یافت می شود که می توان با توجه به نوع محصول خود بهترین روش موجود در این مقاله را یاقته و آن را بکار گیرید. ساده ترین ماده ای که در دسترس است و می توان با استفاده از آن ظروف را صیقل دهید آب گرم است. با استفاده از آب گرم و دستمالی حوله ای می توانید ظروف استیل را صیقل داده و براق کنید. در رابطه با این موضوع دو نکته حایز اهمیت است. اول اینکه ظروف نباید چرب یا آغشقه به روغن باشند و نکته دوم اینکه بعد از شستشو ظرف را با دستمالی خشک کنید تا جای لکه آب بر روی ظرف نماند و ظرف براق شود..

 ژل گریندینگ
ژل گریندینگ یا روغن سنباده برای براق شدن ورق های استیل همچنین کابین آسانسور کاربرد دارد. می توانید ژل براق کننده را بر روی سطح قرار داده سپس پارچه ای را به صورت دورانی بر روی سطح بکشید تا ظرف تمیز شود. بعد از تمیز شدن سطح بااستفاده از پارچه ای دیگر سطح را به صورت کامل پاک کرد.

  غوطه وری
به روش غوطه وری نیز می توانید قطعات استیل خود را به صورت کامل در حوضچه مایع براق کننده قرار داد سپس بعد از برق افتادن محصول استیل را از حوضچه خارج کرد..

 

براق کردن قاشق و چنگال استیل

در وهله اول با استفاده از پارچه ای هوله ای و مرطوب و حتی الامکان شوینده ای ملایم قاشق، چنگال، کارد و لوازم استیل خود را از هرگونه گرد و غبار ، اثر انگشت ، چربی و… تمیز کنید. بهترین تمیزکننده ای که یافت می شود چند قطره مایع ظرفشویی است. دستمال مورد استفاده شما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد چرا که در حین کار نباید هیچ گونه خراش بر روی محصول به وجود آید. اکنون نوبت به مرحله پولیش کردن استیل رسیده است. با استفاده از پارچه نانو آغشته شده به روغن زیتون، روغن بچه و یا مایع شیشه پاک کن استیل خود را پولیش داده یا جلا بخشید. در مرحله آخر با استفاده از یک حوله خشک سطح را به طور کامل تمیز کرده تا استیل براق شود..

براق کردن سینک ظرفشویی

برای براق کردن سینک به هیچ عنوان از مایع سفید کننده و شوینده های شیمیایی مانند این محصولات استفاده نشود چرا که تنها به استیل آسیب وارد کرده و براق نمی کند. برای براق شدن استیل کافی است ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را بر روی سینک ظرفشوئی بریزید سپس با استفاده از اسفنج مرطوب جوش شیرین را بر روی تمامی سطح پخش کنید
در این مرحله با استفاده از یک اسپری سرکه سفید را بر روی تمامی سطح بپاشید، مشاهده می کنید که جوش شیرین و سرکه واکنش می دهند و کف تولید می شود. اجازه دهید  سرکه و جوش شیرین بر روی سطح سینک بماند. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه سینک را به طور کامل شسته و با حوله ای تمیز پاک کنید. نکته بسیار بسیار مهم در براق ماندن سینک ظرفشویی استفاده نکردن از سینک به مدت ۲۴ ساعت می باشد. در این مدت استیل زمان لازم برای ترمیم لایه محافظ خود را دارا می باشد..

 

براق کردن قابلمه استیل

برای براق شدن قابلمه استیل ابتدا آن را شسته و با یک دستمال خشک پاک کنید. خشک کردن به آن معنا که ردی از لکه آب بر سطح ظرف نماند. اکنون قابلمه را بر روی شعله اجاق قرار دهید و با ریختن چیزی حدود ۴ سانتی متر آب درون قابلمه و بگذارید به نقطه جوش برسد. اکنون به میزان ۲ قاشق غذاخوری نمک و یا جوش شیرین را به آب در حال جوش اضافه نمایید و اجازه بدهید این محلول به مدت ۳۰ دقیقه با شعله کم جوشیده شود. بعد از این زمان محلول داخل قابلمه را خالی کرده و صبر کنید تا قابلمه سرد شود. اکنون با استفاده از مقداری آب و جوش شیرین خمیری درست کنید. با استفاده از دستمال و این خمیر قسمت های لکه دار و سیاه را تمیز کنید. در مرحله آخر نیز با استفاده از مقداری روغن زیتون و لیمو و دستمالی نرم سطح را براق کنید..

تمیز و براق کردن ظروف استیل

علاوه بر روغن زیتون ، لیمو و جوش شیرین، آرد از دیگر موارد در دسترس و آسانی است که می توان برای براق کردن ظروف استیل مورد استفاده قرار گیرد. برای این کار سطح ظرف مورد نظر خود را کاملا آغشته به آرد کنید سپس با استفاده از پارچه ای تمیز و خشک به صورت چرخشی بر روی ظرف بکشید تا صیقلی شود..

همچنین می توان سطوح خارجی استیل از قبیل سطح خارجی کتری، سماور، هود آشپزخانه و… را با مقداری الکل و دستمالی نرم جلا داد. امیدواریم این مطلب توانسته باشد این دغدغه شما همراهان عزیز را بر ظرف کند. شما می توانید از طریق گذاشتن کامنت در پایین همین مطلب نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذاید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 6
  • بازدید کلی : 911